More Website Templates @ TemplateMonster.com - September08, 2014!

5 + 1 ok a független pénzügyi asszisztens javára

2016. május 11.

Kisvállalkozók figyelem! Most összefoglaljuk: független vállalkozót vagy munkavállalót alkalmazzon az irodai papírok rendszerezéséhez, pénzügyi tranzakciók elintézéséhez és a könyvelési adatok ellenőrzéséhez.

Magyarországon nagyon ritka, hogy egy vállalkozás külsős céget alkalmazzon bizalmas feladatkörben. Itthon főként nagyvállalatoknál tapasztaljuk, hogy például a bérszámfejtést nem a munkaügyi osztály végzi, hanem egy független megbízott társaság. A létszámjelentés alapján elkészítik a hiteles számfejtést, majd a feldolgozott anyagot utalásra kész csomagban és zárt borítékokban küldik vissza a megbízónak. Ezzel elsősorban a munkavállaló személyiségi jogait védik - nem tudódik ki a bejelentett bér mértéke (legalábbis nem a munkaügyi osztályról). Persze erre jön a magyar válasz: "Mert ők megtehetik!" Miért ne tehetné meg egy kisvállalkozás is ezt? Miért hiszik azt sokan, hogy horror pénzeket kérnek el ilyen és ehhez hasonló cégek?! Azért, mert nem veszik a fáradtságot, hogy tételesen utána számoljanak. Pedig rengeteg pénzügyi előnnyel járhat, ha külsős céget bízunk meg az irodai adminisztratív és/vagy pénzügyi-számviteli feladatok elvégzésére.

De milyen előnyökkel jár kisvállalkozás számára, ha független céget alkalmaz?

1. NINCS JÁRULÉK - Mivel nem bejelentett munkavállalóról van szó, nem merülnek fel járulékok. Továbbá az sem elhanyagolható tényező, hogy nem kell megfizetni a szabadságolást, sem a betegállományt. Nem kell vezetni létszámjelentést, nem kell munkaszerződéssel, munkába lépéssel és kiléptetéssel bajlódni. Nem kell havi bérszámfejtést végeztetni a könyvelővel...

2. VAN SZÁMLA - A havi vagy alkalmi teljesítés díjának kiegyenlítése számla ellenében történik. A számla áfa tartalmát pedig bevalláskor vissza lehet igényelni! 

3. SZAKÉRTELEM A munkavállaló tudásáról személyesen kell meggyőződnie a cégvezetőnek. Sok esetben - tekintettel arra, hogy a cégvezetőknek sem ez a szakmája - nem kielégítő tudású ember kerül egy adott pozícióba. Ez késöbb konfliktushoz vezethet, majd újabb keresgéléshez... Ezzel szemben a megbízott cégnek ez a profilja, a szakterülete. Azért van jelen a piacon, mert megbízható tudással és tapasztalattal rendelkezik. De legfőképpen az a célja, hogy mindig újabb és újabb ügyfeleket szerezzen és tartson meg, melynek érdekében folyamatosan képzi magát!

4. IRODA  Munkavállaló részére megfelelően felszerelt irodát, konyhát, mellékhelyiséget kell kialakítani, hogy az a törvényi előírásoknak megfeleljen. A szerződéses partner részére nem kell kialakítani semmit, hiszen ő a munka nagyrészét saját telephelyén, jól felszerelt irodájában végzi el. Gondoljunk bele - nem kell más után takarítani, nyáron hűteni, télen fűteni stb.

5. ESZKÖZÖK - Nem csak irodát kell biztosítani a megfelelő munkakörülményekhez, hanem eszközöket is (pl.: számítógépet, nyomtatót). Mennyi kisebb - összességében azonban jelentős - költség, melyeket amúgy egy független partner mind tud biztosítani.

+1 GARANCIA - A szerződött cég sok esetben pénz-visszafizetési garanciát vállal munkájára, mellyel biztosítja a minőségi munkavégzést. Amennyiben mégsincs megelégedve a partner a teljesítménnyel, úgy megfelelő érveléssel elutasíthatja a számla befogadását. A munkavállaló bére ezzel szemben nem függ munkája minőségétől, azt minden esetben meg kell fizetni. (Amíg  a munkaszerződése érvényben van.)

Tekintettel mindezekre, azt bizton állíthatjuk, hogy első körben érdemes független céget megbízni pénzügyi adminisztratív, irodai asszisztens és kontrolling területekre. Legyünk őszinték: rengeteg pénzt meg lehet takarítani egy jó választással. 

PÉLDA: Míg egy négy órában minimálbéren bejelentett munkavállaló költsége a munkáltató számára 71.318.- Forint (jelezném, hogy ebből a munkavállaló csak 36.908.-Forintot lát), addig egy ilyen cég már havi 20.000.-Forinttól (+ÁFA) elvégzi a szükséges munkálatokat. Ami tény az tény: nem lesz benn az irodában napi négy órát - de vajon ez inkább jó vagy rossz?! Egy profi vállalkozás sokkal rövidebb idő alatt képes színvonalasabb teljesítményt nyújtani, mint egy nem szakképzett munkaerő.

Egy próbát megér! Lehet ötleteket, praktikákat eltanulni, rendszerezési tippeket begyűjteni és MS Office ismereteket is bővíteni.

Szóval Hölgyeim és Uraim ne féljenek a külsős vállalkozásoktól! Csak az életünket akarják megkönnyíteni! 

Próbálják ki Önök is!



Értesüljön elsőként

Iratkozzon fel hírlevelünkre



Vissza a hír listához